dies de viatge

398 dies de viatge

dimarts, 8 de maig del 2012

CHAPINLÀNDIA

Dels 9 dies que fa que sóc en territori Chapín (així s´anomena als habitants de Guatemala), dos casos són, els que s´han repetit dia darrere dia:
El primer, és l´efecte Ricardo Arjona, que és el cantautor més famós de Guatemala i amb més projecció internacional. És d´aquells tipus “catxites” que fan una mica de repelús i que no representa per res a la majoria de la societat “Guatemalteca”, i el seu repertori, que es podria resumir en cançons d`allò més pasteloses, encara menys (per més que hi coli algun comentari de caire patriòtic). Però els Chapins  l´adoren, i aquí a Guatemala, és el primer país després d´estar mig any viatjant per Llatinoamèrica, que ha deixat de sonar el famós Ai eu si te Pegu de Michel Teló (bé, a vegades encara sona) per a ser substituït pel “Fuiste tú” de Ricardo Arjona, que sona per tooooooooooooot arreu.
A més el videoclip oficial d´aquesta cançó sembla un vídeo promocional de turisme de Guatemala, s´hi pot veure Antigua, Tikal, Llac Atitlán, El Carib, Semuc Shampey, Rio Dulce, fins i tot surt ell amb una família indígena, i agafant un Chicken Bus!!!… Així doncs us el penjo, perquè feu un vol per aquest preciós país, acompanyats del que sembla el seu himne nacional!!!



El segon cas, és el de les escoles d´Espanyol, que n´hi ha per tot arreu i totes plenes d´estudiants. Pels que sou dels meus, i cada vegada que viatgeu pel món, us veieu acomplexats, perquè heu de fer ús del miserable nivell d´Anglès que us va deixar la vostra època d´estudiant, us agradarà saber que pels Angloparlants, el no saber Espanyol també els suposa un trauma.
Ja viatjant per Àsia, més d´una vegada xerrant amb viatgers de parla Anglesa, ens comentaven que nosaltres teníem molta sort, perquè podíem viatjar tranquil-lament per tot Llatinoamèrica, i en canvi molts d´ells hi renunciaven per la barrera idiomàtica. Nosaltres pensàvem que bé, potser sí que és una avantatge, però que tothom que es dedica al turisme o és de zones turístiques, com a mínim “xapurreja” l´Anglès.
Res més lluny de la realitat, això no és Àsia, i sí que existeixen guies que parlen Espanyol, però trobaràs pocs botiguers, pocs conductors d´autobús, pocs policies, pocs vianants, fins hi tot pocs treballadors d´agències de turisme i pocs amos d´hotel, que parlin Anglès. Per tant tenir alguna noció d´Espanyol et pot facilitar molt el viatge, i pocs són els viatgers (que no parlen Espanyol) que emprenen un viatge per Llatinoamèrica, sense haber passat abans per alguna escola d´Espanyol a prendre algunes classes. Guatemala pels preus, pel clima i per la cordialitat de la seva gent, suposo que té tots els números perquè molts viatgers l´escolleixin per fer-hi una paradeta. Molts d´ells amb 3-4 setmanes de classes intensives poden fer progressos increïbles, però quan reprenen el viatge, els espera la crua realitat…

1 comentari:

  1. Uala!!Aquest video el vaig veure al febrer quan estava estudiant pels examens de la uni. Tinc una assignatura de castellà i resulta que des que vaig deixar l'institut han canviat algunes normes d'ortografia i altres coses.Així que a aquestes altures de la meva vida he hagut de reciclar els meus coneixements de castellà i quan vaig veure aquest video em vaig fotre un fart de riure pensant que de veritat el castellà és moooolt complicat i dubtant que jo en sabés. M'ha fet molta gràcia que pengis aquest video. Una abraçada ben forta!!

    ResponElimina